Napali Coast per boot, dag drie Kauai

22 juli 2016 - Princeville, Hawaii, Verenigde Staten

Vanochtend al heeeeeel vroeg op, om half 6 ging de wekker. Even iets eten en dan op naar Hanalei waar onze boot op ons wacht. Precies om kwart voor 7 gaan we eerst met een shuttlebus naar de vertrekplaats. Met 18 medevaarders vertrekken we om half 8. Weer een hele andere manier om de Napali Coast te zien, prachtig! We varen ook grotten in met de boot, zien mooie arches en watervallen en als toppunt varen er een 10-tal dolfijnen met ons mee! Wat een unieke ervaring, ook zien we weer schildpadden. We varen door tot iets verder dan de Kalalau Trail, blijkbaar een prachtige wandeling van 11 miles enkel tot een uniek afgelegen strand. We varen ietsje verder door en krijgen dan de gelegheid om te snorkelen. We kunnen echt heel diep zien, zien mooie vissen en Stan ziet zelfs weer een schildpad! Dan keren we terug over een hele woeste zee, later horen we ook dat de middag tour is afgelast. We komen om 12.00 uur weer aan in Hanalei en besluiten te gaan douchen en dan nog een korte wandeling te maken naar de Opaeka'a falls, twee mooie watervallen en een wandeling van ruim een uur. Dan is het alweer half vier en vinden we het genoeg voor vandaag. Nog even naar Hanalei, volgen we onze reisgids Hawai revealed naar de tip Kauai Nut roasters, waar ze hele lekkkere nootjes hebben in alle soorten en maten en besluiten we naar huis te gaan. Zometeen lekker iets eten, nog eens bij Dolphins, is ons goed bevallen en waarschijnlijk vroeg naar bed en morgen rustig aan! Een aantal dingen die op de planning stonden voor morgen hebben we al gedaan plus morgen verplaatsen we ons naar het Zuiden van het eiland, bij Poipu. Dus eerst uitslapen en inpakken, dan waarschijnlijk een wandeling, een stukje van de Kalalau trail ( dat wordt wellicht moeilijk parkeren) of we wandelen de Kuilau Ridge trail. Wandelingen voor zo een twee, drie uur en dan kunnen we na 15.00 uur terecht in ons nieuwe huis.

We hebben drie hele mooie unieke dagen achter de rug en zijn benieuwd wat de Canyon ons nu gaat brengen. Helaas geen nieuwe foto's, Rene ligt een beetje achter . We denken ook dat de boot fotos niet zo goed gelukt zijn, maar dat moeten we nig even controleren.

1. Maria:
    23 juli 2016
    Ik beleef de reis helemaal met jullie mee. Vakantie op deze manier is hard werken maar dan zie je ook wat. Geniet er van!!!! Veel plezier.