De eerste kennismaking met Kauai

21 juli 2016 - Princeville, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag is het donderdag 21 juni en het is nu inmiddels half 10 s' avonds. Gisteren zijn we in alle vroegte uit Oahau vertrokken, ruim op tijd op het vliegveld en rond 11.00 uur landen we in Kauai. We doen even wat boodschappen en rijden dan door naar ons condo. Deze keer een kleine studio, want we zijn hier maar drie nachten. Om 14.00 uur zijn we bij ons huisje. We laden alles uit en besluiten al naar de noordkust te rijden. We komen langs Hanalei, een heel leuk plaatsje. Heel veel mooie stranden en vergezichten. De eerste indruk van Kauai is er een van een heel groen eiland, we rijden door tot aan de zuidelijkste punt bij Ke'e Beach, verder kom je met de auto niet. Door het late tijdstip vinden we een parkeerplek en we lopen langs het strand. We stoppen nog bij de Hanalei lookout en bij het Kilauea Lighthouse. We gaan vroeg eten en vallen om 21.30 al in slaap na twee heerlijke Mai Tai's. Vandaag donderdag al vroeg op want we maken een helicoptervlucht. Spannend, de eerste keer! Rond 11.00 uur gaan we de lucht in, wat een unieke belevenis. We zien delen van Kauai waar je niet te voet, met auto of boor kunt komen. Een unieke belevenis met een piloot die ook zijn best doet, hij zoekt regennbogen op, laat dieptes in canyons zien en vliegt diep de Napali kust in. Wat een ervaring, we zijn diep onder de indruk! Rond 13.00 rijden we verder en omdat we vlak bij bij Wailua Falls en Opaeka'a falls zijn besluiten we daar nu al naar toe te rijden in plaats van zaterdag. Dan door naar Hanalei om bij de Dolphin  lekker te lunchen. We lopen nog even Hanalei in en doen nog een shave ice, lekker! Er staan tevens nog twee stranden op ons wensenlijstje Tunnels Beach om te snorkelen en Queens Bath om de unieke ligging. Gisteren konden we bij Tunnels niet terecht maar het is inmiddels 16.00 uur en yes! We hebben een plekje voor de auto. Omdat parkeren zo moeilijk is, is het ook een rustig strand. We gaan direct snorkelen en het is supermooi! Het water is helder en veel mooie vissen. Tot 18.00 uur blijven we hier en dan op naar Queens Bath. En ook hier geluk, een parkeerplek! We dalen door de modder, blubber en over de rotsen af naar Queens Bath, een leuke tocht en een unieke locatie. We pakken hier  de eerste zonsondergang mee, een plaatje! Het is inmiddels wel duidelijk, unieke plekjes krijg je op Hawaii nuet voor niets! Onder de modder en het begint al te schemeren, terug naar het huisje eten en we gaan nu slapen want morgen moeten we al om 06.45 bij een boot zijn, want dan bezoeken we de Napali Coast met een boot.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marly:
    22 juli 2016
    Wauw wat jullie allemaal meemaken, een helikoptervlucht, sjiek. Ben nu al benieuwd naar de foto's. Veel plezier verder xxx
  2. Rcsotten.reislogger.nl:
    22 juli 2016
    Hallo kids wat is er toch veel moois te bekijken. Zo zie je maar dat een goede voorbereiding jullie goed van past komt (chapeau). We kijken uit naar de volgende aflevering.
    Groetjes pa en mam