De eerste dag Waimea Canyon

24 juli 2016 - Poipu, Hawaii, Verenigde Staten

In tegenstelling tot alle andere dagen, al vroeg, rond 15.20 een berichtje van ons ( al is het natuurlijk bij jullie nu 03.20). Vandaag waren we al vroeg weer wakker, rond 07.00 uur en na rustig ontbijten rond half 9 op weg naar de Waimea Canyon. We nemen de Waimea canyon Drive en rijden langs alle bekende uitzichtpunten. Het is werkelijk prachtig en deze canyon, door de Hawaiianen de mini Grand Canyon genoemd, vinden wij nog veel mooier qua kleur en diversiteit dan de Grand Canyon, zeker als de zon door de wolken piept. We klimmen hoger en hoger en zitten als snel boven de 3200 feet. Maar dan, vanaf Pu'u Hinahina Viewpoint wordt het mistiger en begint een beetje te regenen. We rijden verder door naar boven maar het blijft regenen en het wordt steeds dichter. We blijven volhouden, rijden tot het uiterste puntje van de Canyon Pu'u o Kila Lookout, lopen naar boven, maar echt alleen maar mist. Wat dan? Wandelen heeft nu ook geen zin, we besluiten bij het visitor centrum te stoppen en even te overleggen. We willen proberen de Canyon Trail te lopen, daar aangekomen regent het ook hier inmiddels harder. We besluiten het programma om te gooien en dalen af terug naar Poipu. We hebben vandaag nog en dan nog twee dagen dus vandaag een dag naar de kust. Maar blijkbaar pakt Kauai toch het staartje mee van de storm die over Big Island heeft geraasd, het lijkt regenachtig te blijven. Eigenlijk wel heel bijzonder, in het Noorden van Kauai, normaal de natste streek hebben we nauwelijks tot geen regen gezien, eigenlijk de hele vakantie tot nu toe weinig, met uitzondering van Kaneohe waar het ieder dag wel 2-3 buitjes gaf. Maar dat was nog te verwaarlozen. Nu, in Poipu, de zonnigste streek van Kauai, lijkt het erop dat we vandaag en morgen meer regen hebben. De voorspelling voor dinsdag is weer heel goed. Dus vandaag, na aankomst in Poipu, naar de spouting horn, een mooie blowhole met een reusachtig geluid. Dan rijden we langs Kuhio Park, zien de heiau en het standbeeld en verder naar het winkelcentrum Kukui'ala. Een winkelcentrum is trouwens niet te vergelijken zoals je ze kent bij ons. Het zijn, op heel Kauia, een verzameling van restaurantjes, kleding, souvenirwinkeltjes, een supermarkt maar dan gebouwd in een outlet achtige sfeer, wel veel kleinschaliger en gezelliger. Hier eten we iets en nemen een ijsje. Zoals iedere keer weer getipt vanuit onze reisgids! Ook opvallend op de Hawaii is dat er overal kippen los rondlopen, je komt ze echt overal tegen, in  de canyon, bij het strand, bij de winkels, echt overal. Daarnaast wordt het gebied hier ook wel Turtle Coast genoemd. Overal waar je kijkt langs de kust zie je schildpadden, gisteren hebben we er nog vijf gezien vlak achter ons huisje. Iedere keer weer mooi! We proberen zometeen nog een stukje te lopen langs het strand en naar de Makahu'ena Arch. Morgen een nieuwe poging in de Canyon, we willen minimaal 1 wandeling maken en de twee hoogst gelegen punten nog zien. Daarnaast de stranden en kliffen aan de Maha'ulepu beaches nog langs wandelen, wellicht dat we dat nog redden de komende twee dagen.

1. Herman:
    25 juli 2016
    Jullie reisverhalen gaan er in als koek mooi geschreven (misschien nog iets voor de toekomst!!!!) leuke foto's.en video.
    Voor mijn gevoel hebben jullie al heel veel ondernomen (wel een heel sterk strak tempo goed voor de lijn!) maar zijn jullie nog niet op de helft van deze vakantie. Geniet nog maar heel lang van deze mooie reis.