Dag twee Waimea Canyon

25 juli 2016 - Poipu, Hawaii, Verenigde Staten

Het is nu ongeveer kwart voor 8 maandagavond in Poipu. Vanochtend zijn we rustig opgestaan. De voospellingen voor vandaag waren wederom qua temperatuur goed, maar weer regen. Toen we echter om 8 uur buiten kwamen was het heeeeeel zonnig, heeeeel warm en heeeeel vochtig. Na een ontbijtje, douchen toch besloten een nieuwe poging te wagen in Waimea Canyon.  Het heeft gisteren alleen veel geregend dus we besluiten geen spannende wandelingen te doen, zoals onze voorgangers Rene en Astrid, maar het te houden bij de Canyon Trail, een wandeling van ongeveer 4 miles. Daarnaast zijn we nu niet de meest geoefende wandelaars en wandelen op Hawaii is 'echt iets anders dan wandelen bij ons in het Vijlenerbos. Deze route staat beschreven als "moderate strenuous", zeg maar gemiddeld inspannend. Maar met de supergladde paden en afdalingen en beklimmingen over "bospaden" tussen stronken en stenen door voelt het als een stevige wandeling. Maar we worden beloond. We vinden de wandeling door het bos mooi, het is toch een ander bos dan thuis en komen uiteindelijk op een hele mooie plek die een supermooi uitzicht geeft over de Canyon, zeker als de zon een beetje meewerkt en alles mooi kleurt. We lopen nog even door naar de twee watervallen. De kleine is goed bereikbaar, de grote is alleen aan Stan voorbehouden. Hij klimt er naar toe, maar wij passen even. Dan weer terug en wat we net zijn afgedaald mogen we nu weer klimmen, heel fijn! Plus dat ik besluit op eeen glad stukje toch maar stevig door te lopen, licht ga rennen en daarmee door een flinke modderpoel het stukje beeindig. Met mooie modderbenen! Dan na ongeveer twee en een half uur komen we weer terug bij de auto. Voldaan! Dan besluiten we het nog een keer te wagen bij de hoogste twee lookouts. We rijden door naar het allerhoogste punt Pu'u o Kila lookout. Helass de wolken trekken net onder ons voorbij en we zien niets van het dal. We wachten nog een minuut of 10, maar helaas het gaat niet lukken. Dan ietsje lager bij Kalalau Lookout, hier hebben we geluk. De wolken trekken het dal in en uit en steeds weer zien we een stukje dal en dan nemen de wolken het weer over. Prachtig mooi! Dan dalen we af. Je kunt  de Canyon in en uit rijden via twee verschillende de wegen en net als gisteren rijden we naar boven via de Waimea Canyon Drive, met de mooiste uitzichten richting eerst de zee en later de Canyon en we rijden terug via de Koke'e Road, met hele mooie uitzichten op zee. Dan onze beloning van vandaag, lunch bij Shrimp station, heerlijke garanalen, nu de sweet chili geproefd en Rene blijft bij garlic! Dan door naar het huisje want we willen nog even van het strand genieten. Rind half 5 komen we bij Poipu Beach aan, een leuk strand, met een stukje waar je door kunt lopen naar een soort schiereilandje (heel klein) maar daar komt de 'echte beloning van vandaag: een hawaainse monkseal doet daar zijn middagdutje. Wat een geweldig beeld en juist nu hebben we geen fototoestel bij ons. Maar dit is echt superleuk om te zien. Al met al een heerlijke dag achter de rug waar we nu het Hawaainse tempo en sfeertje een beetje te pakken krijgen als het gaat om dingen zien en relaxen. De eerste week hebben we veel gedaan en ook willen dien. Nu hebben we van de voorgenomen 2 wandelingen er maar twee gedaan maar is dat ook prima. @Rene, heel veel respect voor al hetgeen jullie hebben gewandeld! Nu zit de dag erop en gaan we nog even iets eten. Tot morgen weer als we onze laatste dag op Kauai doorbrengen!

1. Herman:
    26 juli 2016
    Weer een mooi verslag. Heb me de hawaainse monkseal ook eens nader bekeken, geweldig. Veel plezier.
  2. Astrid Houtveen & René Meijer:
    26 juli 2016
    Hi fam. Otten,
    Het is net of ik jullie ken..... Mooie avonturen maken jullie mee, en ja, je moet soms een beetje geluk hebben met het weer. Op alle eilanden komt REGENwoud voor en op Kauai bevindt zich een plek waar gemiddeld 12 meter regen per jaar valt! Dat is 15x meer dan in Nederland.
    Voor ons alweer een jaar geleden, maar als ik jullie verhalen lees zie ik de beelden weer voor me. Erg leuk.
    Geniet ervan!!