Een rustig dagje op Maui

30 juli 2016 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

Gisteren lagen  we al om 21.15 in bed, heel moe van een lange dag. Vanochtend rustig aan gedaan en rond 10.00 vertrokken naar Iao Needle en Iao Valley. een half uurtje rijden van ons huis en weer een hele mooie groene plek met veel historie. In 1790 werd hier een grote veldslag gevoerd met heel veel doden. Bijzonder om hier nu zo vredig rond te wandelen. We lopen een uurtje rond in de vallei en rijden dan terug naar huis. Spullen pakken en de kust tot Makena verkennen. Een hele mooie kustlijn met mooie stranden. We nemen een kijkje bij Big Beach, Black Sand Beach en blijven liggen bij Po'olenalena Beach. Een mooi strand, met gele mooie hoge golven, genoeg voor een uurtje of twee plezier. Op Maui lijkt het altijd veel te waaien, tenminste op die plekken waar we tot nu toe zijn geweest.  Op dit strand iets minder fijn, dus besluiten we terug naar huis te gaan en nog even in het zwembad te duiken. Maar langer dan twee uur in de zon, op het heetst van de dag is toch niet aan te raden. De zonkracht is vele malen hoger dan in Nederland. Stan is net hersteld van de verbrandpartij op Poipu de laatste dag, dus dat liever even niet meer. Een duik in het zwembad, doen we hier eigenlijk iedere dag wel even voor het douchen en eten. Dan rond half 8 naar South Shore Tiki Lounge, wat ons betreft een heerlijke ambiance met het echte Hawaaiinse gevoel, relax!!!! We eten een paar kleine voorgerechtjes, met z'n drieen een mega pizza en Rene neemt nog een  Endless Summer en Colette een Tika-Rita. Gaat thuis nooit meer zo smaken! Morgen op naar Hana, iets waar ik ontzettend naar uitkijk, waarschijnlijk geen wifi, dus waarschijnlijk oas weer een verslag op maandag. Nu is het 21.36 op zaterdag, tot snel weer! @Hermann, dank voor de update over de vulkaan, we gaan hopelijk echt lava in zee zien stromen na dit weekend!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl